Olen 20vuotias tyttönen joka on pienestä asti kärsinyt ylipainosta. Tällä hetkellä painoa on 107 kg ja BMI 41 .En ole vielä käynyt ravitsemusterapeutin juttusilla että onko mahdollisuutta edes leikkaukseen...Haluan ennen itse ottaa selvää että mitä se oikeen pitää sisällään ja muiden kokemuksia asiasta.

 

Laihdutushistoria on laaja olenollut varmaankin 5 kertaa painonvartijoissa ja kaikilla kerroilla olen tiputtanut noin 10kg mutta siihen on tyssännyt ja paino on tullut takaisin korkojen kera, minulla on ollu 2 vuotta oma personal trainer jolloin kävin 4-5 kertaa viikossa treenamassa ja söin erittäin terveellistä ruokaa tasa välein ja join myös paljon ja jätin kaikki hyvyydet pois ja siltikään ei paino pudonnut sen aikana kuin 8 kg!! :(.

Olen myös syönyt Sibutral (sibutramiini) 3 kuukautta jonka on aikomus vähentää nälän tunnetta mutta hevonkakkat se mitään auttanut! Haittavaikutuksina tuli unihäiriöitä (en nukkunut öitä) ja paha ummetus jolloin jouduin lopettamaan tietysti lääkityksen (tietääkseni lääkitystä ei ees enää määrätä koko euroopan alueella). 

Olen epätoivoinen painoni kanssa koska en tiedä mitä oikeen teen enää sen kanssa kun en haluisi kokea enää epäonnistumisia laihdutuksen kanssa.

Minulla ei ole edes innostusta hankkia mitään uutta liiikunta harrastusta sillä pelkään epäonnistuvani (häpeä, huono itsetunto) senkin kanssa painoni takia.(niinkuin on käynyt monen harratuksen kanssa)

Olen myöskin käynyt ravitsemusterapeutin valvonnassa mutta mielestäni se oli turhaa koska ne oli ne samat jutut mikä olen kuullut miljoonasti noin 14 vuoden ajan (lautasmalli jne.) ns. en saanut uutta potkua siihen

 

Minulla on molemmilta puolilta lähi sukua jolla on/oli 2 tyypin diabetes, on sydän-ja verisuonisairauksia ja pelkään että olen seuraava... minulta poistettin(tähystyksellä) vuosi sitten sappirakko sappikivien takia muuten olen perusterve paitsi tietty painoni aiheuttaa alaselkäkipuja välillä

 

Ajattelin hakea yksityiselle leikkaukseen jos se on vaan mahdollista että ne ottaa minut vastaan

Katsotaan miten tyttelin käy :) toivottavasti lääkärit on samaa mieltä asiasta ;D

 

Eli tein blogin siksi että haluan kirjoittaa tänne kokemuksia ja  ajatuksiani tästä tulevasta matkasta ns. uuteen elämään!

Nana kiittää ja kuittaa tältä erää:)